Publicitatea TV în domeniul jocurilor de noroc

Tema comunicărilor publice realizate de organizatorii de jocuri de noroc a revenit în actualitate în contextul în care în luna octombrie a acestui an, Consiliul Național al Audiovizualului a propus spre modificare Codul de Reglementare a conținutului audiovizualului în ceea ce privește publicitatea televizată la jocurile de noroc.

Asupra acestui subiect, Asociația Jocurilor de Noroc la Distanță a fost unul din principalii promotori în liberalizarea acestui subiect, participând la numeroase dezbateri în cadrul CNA.

Președinta Asociației Jocurilor de Noroc la Distanță, doamna Odeta Nestor, a reiterat într-o scrisoare adresată Consiliului Național al Audiovizualului, o serie de sugestii menite să clarifice modul în care se va putea difuza publicitatea în domeniul jocurilor de noroc.

Printre punctele de vedere ale AOJND amintim propunerea care permite difuzarea publicității în contextul evenimentelor sportive transmise în direct, ridicarea restricției de oră – 23.00 la 20.00.

Odeta Nestor: “Am transmis la finalul lunii septembrie o scrisoare adresată Consiliului Național al Audiovizualului,în numele asociației pe care o reprezint, în vederea îmbunătățirii reglementărilor conținutului audiovizual, în ceea ce privește publicitatea televizată a jocurilor de noroc. Consider că România se poate ralia țărilor membre UE precum Marea Britanie sau Malta, acolo unde publicitatea TV a jocurilor de noroc este permisă, luând în considerare vârsta limită de 18 ani și crearea unui content responsabil social, astfel încât să nu afecteze integritatea minorilor. Astfel propunerea AOJND este formulată astfel: Publicitatea la jocuri de noroc este permisă în contextul evenimentelor sportive difuzate la posturile de televiziune din România, indiferent de ora difuzării evenimentelor sportive respective, cu îndeplinirea următoarelor condiții: – publicitatea la jocurile de noroc să fie difuzată începând cu 30 de minute înainte de începerea evenimentului sportiv și încetarea acesteia după maximum 30 de minute de la terminarea evenimentului sportiv. Publicitatea la jocuri de noroc să fie difuzată doar pentru activitățile de jocuri de noroc licențiate în România.

Un alt punct pe care l-am transmis în scrisoare se referă la re-analizarea orei 23.00 , asupra publicității tv în cazul jocurilor de noroc. Aș dori să transmit că asociația pe care o reprezint susține în totalitate intenția de a impune niște restricții rezonabile și proporționale cu privire la difuzarea spoturilor publicitare la televiziunile din România, considerând totodată că, pragul de ora 23.00 nu reprezintă însă cea mai bună formă de protejare a minorilor.

Cred cu tărie în idea jocului responsabil și astfel, de un conținut de spoturi media care să conțină mesajul privind jocul responsabil. Consiliul Național al Audiovizualului și-a arătat prin membrii săi, disponibilitatea de a asculta și a analiza propunerile Asociației de Jocuri de Noroc la Distanță, dar și analiza asupra reglementărilor din alte jurisdicții europene, rămânând astfel să se decidă asupra modificărilor înainte de a se vota forma finală.

În încheiere, consider că AOJND a continuat cu succes dezbaterile necesare industriei jocurilor de noroc în colaborarea cu autoritățile statului, menținându-se astfel un principal pion de pe scena mediului asociativ din industrie.”